Cap de Fermentor Mallorca

17 februari 2020 - Selva, Spanje

Vandaag stonde de rit naar Cap de Fermentor op het programma. De eerste 25 km waren redelijk vlak richting Palenca. Vanuit Palenca richting de vuurtoren in twee klims. Gemiddelde stijging van 7 a 8%. De wegen zijn echt perfect. Hier besteden ze op Mallorca veel aandacht aan. Mooi aangelegd geen kuilen of scheuren. In deze tijd van het jaar is het nog relatief rustig met auto’s. In de zomer is het een crime om met de fiets naar boven te komen tussen de auto’s door.
Het uitzicht bij de vuurtoren was fantastisch even de beentjes strekken en op de foto in ons HMC shirt. Betere pr kun je niet hebben als school. Er is maar een weg heen wat betekent dat we dezelfde weg terug moesten. Lijkt wel of terug korter is dan heen. Maar dat zal wel aan mij liggen. Onderweg naar Polenca  slaan we even rechtsaf richting Cala st Vicenc. Hier gaan we even wat eten. Dat hadden we wel even nodig. Vanuit Polenca pakken we de Coll de Femenia een klim van 7 km met 515 hoogtemeters. Stukken van 9%. Morgen een rustdag. We gaan even een kijkje in Palma. Woensdag staat de koninginnerit op het programma Puig Major. Ik ga jullie donderdag vertellen hoe hoog deze berg is en hoe zwaar het is om hem op deze op te fietsen. Als ik de verhalen mag geloven is het een stevig ritje. Geniet van de foto’s. Later.........